Een teken van leven vanuit Down Under - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dick Dam - WaarBenJij.nu Een teken van leven vanuit Down Under - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Een teken van leven vanuit Down Under

Door: Dicknet

Blijf op de hoogte en volg Dick

06 Oktober 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

G'day mates,

Hallo hier dan eindelijk weer eens een berichtje van ons.
Het valt soms niet mee om internet te vinden of te krijgen of lokaal te bellen. (Sorry Sam en Jer ik probeer het echt gelukkig is er nog sms.)
Maar dan nu is het ons toch gelukt en dat op onze eigen laptop en bij de camper in Hervey Bay.

We zijn eerst met de camper naar het noorden gereden naar Cape Tribulation een echt paradijsje wit strand, palmbomen en een azuurblauwe zee, en dat bij een zee temp van ongeveer 30 a 32 gr, heerlijk hoor die "lauwe pis".

Ook hebben we een rit met "Uncle Nev"(Old Aussie Driver) gemaakt door Bloomberg NP. Waar we ook een rondleiding kregen van de aboriginals.

Na drie dagen daar te zijn geweest zijn we verder gegaan richting Yungaburra. Maar zoals altijd ben ik veel aan het filmen en zag daar de zeldzame "Cassouwarries" staan..... gelijk de camper draaien stoppen filmen en Dick natuurlijk foto's maken, maar ze zijn schuw dus was het voor korte duur maar ze staan erop.

We zijn onderweg nog anderhalf uur gaan varen op de Daintreerivier en daar krokodillen gezien. Prachtig om in het echt mee te maken.

Begin februari is een jongen van vijf jaar gegrepen door een "Salty" tijdens de excursie van 09.30 uur.
Een gezin uit Sydney woont daar enige tijd en was niet bedachtzaam genoeg. Zo zit het leven hier ook in elkaar. Bij twijfel hier niet baden in open water dus!!!

Zo gaan we alsmaar richting Sydney en komen onderweg veel mooie dingen tegen. Dat is te veel om op te noemen. Maar wat ook geweldig was, was varen met de catamaran bij Whitsundays in een woord geweldig daar zouden wij wel willen blijven zoals er in de reactie stond. zo'n wit stand heb ik nog niet gezien ook niet in Cape T.

Morgen gaan we met de Blue Dolphin walvissen spotten, weer een heerlijke dag op het water.

Oja voor dat we het vergeten we hebben meer dode maar ook geklukkig war levende (boom)kangoeroes gezien. Overmorgen gaan we naar Steve's Irwins Zoo. Daar moet je even langs gaan als je in de buurt bent toch.

Voor de rest bedankt voor de leuke reacties en zoals de Aussies zeggen
"It's always good to kkjhbxjhjvdaj-chjhcdkjbcakjbkjbkdjckj" met andere woorden de "slang" versta je niet en met "How are you doing" en "No Worries mate" kan je het hier best redden.

Life is nice and easy ... cheers and beers from Down Under, Dicknet !!!
Hervey Bay.

• 06 Oktober 2009 - 20:03

Bert En Coby:

Hallo Netty en Dick,

Leuk om jullie verslag te kunnen volgen via deze site. Wij hopen dat jullie nog veel gaan zien/beleven de resterende vakantie.

Groetjes Coby en Bert

• 07 Oktober 2009 - 06:53

Veronique:

hi Net en Dick,wouw wat een leuke vak zeg dat jullie allemaal mee maakt,spannend !heel veel plezier nog,hier komt al de herfst duus ...regen en wind hehehe...fijne vakantie nog , groetjes

• 07 Oktober 2009 - 11:45

Yvonne:

Hallo Luitjes

Zo te lezen hebben jullie het super daar.
    Geweldig dat we een klein graantje mee kunnen pikken.
    Wel oppassen hoor met al die enge dieren.
    groetjes en genieten.

• 10 Oktober 2009 - 08:33

Marianne:

He Net&Dick, net al jullie verslagen zitten lezen. Het is EEN groot avontuur he? heerlijk! Leuk om te lezen. Het leven is zo slecht nog niet! groetjes

• 11 Oktober 2009 - 14:02

Ans&Herm:

Tjonge echt fantastisch wat jullie zien en beleven.Hier geen lauwe pis maar serieus herfstweer.Lieve allebei bij jullie mooie laatste regel sluit ik me aan. Heb het fijn he, dag-dag.

• 12 Oktober 2009 - 20:22

De Dammetjes:

Wat een belevenissen allemaal en jullie zijn nog lang niet klaar...geniet ze er met volle teugen van. We zijn jaloers op jullie heerlijke weer, hier heeft de herfst zijn intrede al gedaan.En Net heb je al enge spinnen gezien?
    Liefs van ons 4tjes.