Veilige aankomst in Sydney - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Dick Dam - WaarBenJij.nu Veilige aankomst in Sydney - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Veilige aankomst in Sydney

Door: Dicknet

Blijf op de hoogte en volg Dick

14 Oktober 2009 | Nicaragua, Managua

G'day maties,

Vandaag zijn we veilig aangekomen in Sydney. 4200 km gereden vanuit Cairns en de camper (jawel) SCHADEVRIJ ingeleverd. Vanuit Trail Bay moesten we wel even vlug van de snelweg omdat we opeens een ratelend geluid hoorden ..... een deel van de watertankophanging was losgeraakt en we waren net even (netjes rechts) aan het inhalen.

Na enige (kook)technische onderzoek werd vastgesteld dat het linksomkerend terugveringsdifferentieel van de watertankcompressie het had begeven.

Naar oud Hollands gebruik hadden wij gelukkig nog wat "Tie"rips over van ons feestje en hadden wij die per ongeluk bij het statief gedaan .... met dank aan Jeff dus " Thanx Mate" anders hadden we op zondagochtend op de Aussie WW moeten wachten.

Voor de rest zijn we naar de Australian Zoo geweest bij " WHOOHOOOO, THIS IS THE MOST DANGEROUS SNAKE IN THE WHOLE WORLD" .... jullie raden het al Steve Irwin. Alhoewel hij die dag zelf niet aanwezig was en helaas ook niet meer terug zal keren op aarde vonden wij de dierentuin wel mooi maar tevens erg commercieel.

Voor de rest hebben we veel natuurparken bezocht met smalle weggetjes waarbij Net het soms Spaans benauwd kreeg ... maar Jan de Rooy scheurt gewoon door en het breekt zo lekker de week.

Zeker na een middagje "Huntervalleyen" rijden de kilometers lekker (alcoholvrij:-) weg. Net heeft ook lekker geproefd van de wijntjes !!!!

Afgelopen twee dagen zijn we in de Blue Mountains geweest en hebben vanaf Echo Point (uitzicht op de drie zusters) de afdaling van 815 steile treden naar beneden genomen en zijn 2,5 km naar de Railway gelopen om met 52 graden weer om hoog te gaan. Een hele mooie wandeling maar een beetje spierpijn heeft het wel opgeleverd ... maar ja pijn is fijn zeggen ze wel eens.

Een paar dagen geleden zijn we New South Wales ingereden en onder de ingewijden de Steenbokskeerkring over gereden ..... en dat heeft ons regen, wind en kou gebracht met zelfs gisteren een beetje hagel. Met andere woorden geef ons Queensland en de Outback maar (tussen de 25 en 35 graden met een koud biertje in een pislauwe zee). Vandaag is het 22 graden in Sydney en de vooruitzichten t/m zondag zijn van dezelfde orde en gelukkig droog.

Wat beteft de dieren hebben we veel mooie Kakatoes, papegaaien, de OZ pelikaan en jawel een Koala in het wild .... ja dat is toch echt wel geweldig en natuurlijk de Kookaburra.
De laaste is zo lekker eigenwijs en laat zich vrij gemakkelijk fotograferen .... "awesome mate" .

Daarnaast hebben we net wat extra ruimte ingekocht voor foto's maar is deze waarschijnlijk niet direct verwerkt .... we zijn nu nog t/m zaterdagmiddag in Sydney en zetten voor ons vertrek naar Tasmanie nog even een " swikkie" foto's erop van " hengertjes" en dergelijke.

Well mates have a good time in Holland and many cheers en beers from OZ country en bedankt voor de spontane reacties.

Dicknet vanuit Sydney.

P.S.
Nog geen grote spinnen gezien .... komt misschien nog wel.

• 14 Oktober 2009 - 08:36

Michaela:

Wat is het toch leuk om jullie reis zo met dit verslag mee te maken.

Geniet er nog lekker van.

Groeten,
    Michaela en mannen

• 14 Oktober 2009 - 19:04

De Dammetjes:

Hello Dick en Netty,

Handig zo'n broertje met tie-rips haha. Gelukkig konden jullie weer snel op weg. En nu komt het mooie Tasmanie eraan, ben benieuwd wat jullie daar gaan beleven. We kijken uit naar jullie nieuwe foto's. Doe voorzichtig en have fun.

• 18 Oktober 2009 - 09:09

Cor&Alie:

Hoi luitjes wat leuk om alles te lezen en de fotos te bekijken net of we er zelf een beetje zijn ,geniet er nog lekker van deze week het gaat al hard genoeg xxx C&A