De cirkel is rond - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Dick Dam - WaarBenJij.nu De cirkel is rond - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Dick Dam - WaarBenJij.nu

De cirkel is rond

Door: Dicknet

Blijf op de hoogte en volg Dick

24 Oktober 2009 | Costa Rica, San José

G'day mates,

Tegen de verwachating in zijn we vandaag (zaterdag) al aangekomen in Melbourne terwijl zondag aanvankelijk de planning was.

De reden is dat we van de week (woensdag) in Hobart onze mail aan het lezen waren en er van Qantas een bericht was dat de vlucht van zondagochtend is geannuleerd.

Wij stonden voor zondagmiddag gepland om 14.00/aankomst 14.50 uur terwijl onze terugvlucht naar Nederland om 15.30 uur gepland staat. Eerst nog even met Cathay contact gehad of de tijd van 40 minuten toereikend is om de vlucht te nemen ... antwoord neen, te weinig tijd.

We konden wel voor € 250,- per persoon de vlucht omzetten naar een dag later .....dat zijn heel veel flessen wijn dachten wij !!!

Maar donderdag, vrijdag en zaterdag hadden wij een druk programma in Tasmanie en stond voor zaterdag de Cradle Mountain gepland .... van 900 naar 1200 meter klimmen over 12 kilometer rotsachtige paden met een gemiddelde wandeltijd van 5 tot 6 uur.

Na veel wikken en wegen toch maar besloten om zaterdag de vlucht naar Melbourne te boeken en het programma bij Cradle Mountain in te korten.

Bij nader inzien bleek dit een goede keuze te zijn omdat het parcours echt schitterend is (6 km) met een wandeltijd van iets meer dan 2 uur.

Vanmiddag zijn we om 13.00 uur bij Cradle Mountain vertrokken en hebben een taxibusje genomen naar Devonport.
Vervolgens zijn we om 18.00 uur in Melbourne aangekomen. Tijdens een koffiestop hadden we donderdag snel een hotel geboekt en hebben we na een veel backpackershutjes nu een hotel met een heus bad om het vuil van de afgelopen weken even goed af te poetsen met een Cabernet/Merlot en een potje rugby (Engeland- Frankrijk) op de televisie .... helemaal goed dus.

In Sydney was Dick trouwens zijn (2e)trouwe reisgenoot,collectors-item Wallibies pet van het Australisch rugbyteam en zonnebril verloren in de bus. Wel gebeld maar natuurlijk niet gevonden in de toerbus. Tsja, waarschijnlijk nog onder de indruk van Bondibeach met zijn mooie welgevormde vergezichten.

Tasmanie was trouwens geweldig en Hobart is een perfecte stad om lekker te winkelen,we slepen dus (weer) veel mee terug naar huis.

Daarnaast proberen we nog even een filmpje van de Tasmanian Devils te laden om deze gezellig beestjes eens even aan het werk te zien tijdens het voeren.

Morgen vertrekken we na zes inspannende maar mooie weken weer naar Nederland. Vandaag hebben we bij Cradle Mountain al regen gehad dus een beetje voorbereid zijn we wel (met de nadruk op beetje).

Maandagochtend komen we omstreeks 07.00 uur op Schiphol aan maar tot een uur of 12.00 proberen we nog even van de Australische lente genieten. We hebben nu eenmaal een voorsprong van 10 uur dus de winst is deze keer voor ons.

Volgende week doen we nog één keer verslag en vullen het voor de laatste keer aan met geinige, interessante en mooie herinneringen.

Veel "cheers and Cascade beers" vanuit Melbourne van dicknet !!!