Tenslotte voordat we aan de feestdagen beginnen !! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dick Dam - WaarBenJij.nu Tenslotte voordat we aan de feestdagen beginnen !! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Tenslotte voordat we aan de feestdagen beginnen !!

Door: Dicknet

Blijf op de hoogte en volg Dick

01 November 2009 | Kenia, Nairobi

"Goede smorgens deze morgen mates" zullen we maar weer zeggen want we zijn nu bijna een weekje thuis.

Voor degenen die het misschien nog interessant vinden hebben we nog een kleine aanvulling op onze al bestaande verslagen.

Ten eerste was het deze keer wel een extra vermoeiende reis omdat we, naast de reguliere 34.000 kilometer om überhaupt in Australië te mogen aankomen, gedurende de 40 resterenden dagen ongeveer 13.000 kilometer per vliegtuig, auto, bus, boot, camper, wandelend(zwemmend) afgelegd.

Alles heeft toch wel een verpletterende indruk gemaakt en wij hopen dat deze nieuwe vorm van communicatie het thuisfront een beetje mee heeft genomen naar dit mooie en gevarieerde land.

Samenvattend is alles goed verlopen en hebben wij de volgende aanbevelingen voor enthousiastelingen die ook de sprong naar Down Under willen gaan nemen.

Mooiste plekjes om te komen en te doen;

Outback
4 wd huren en door de outback rijden via de Mereenie Loop.
Uluru bij zonsopkomst en wandelen over de rotsen van de Kings Canyon en langs wanden van de Mc Donnell Ranges (zie foto's)

Northern Territory.
Met Adventure tours een driedaagse tour doen langs de Aboriginal rockpaintings, de wandeling naar de Jim Jim en andere watervallen. Zwemmen in de verkoelende beken en schrikken van de visjes die je benen een verfrissende behandeling geven.
Versteld staan van Cathedral termieten die zulke grote heuvels maken en gezamenlijk "All I wanna do is go to Kakadu, play didgiridoo and ride a kangaroo" zingen op weg naar Darwin en de sterke verhalen bij het kampvuur.

Darwin.
De donderdagavondmarkt bezoeken en versteld staan van de veelheid aan eettentjes.

Cairns.
Volgens ons met Sydney en Hobart de drie leukste steden die we tot nu toe in Australië hebben bezocht.

Relaxte sfeer, heerlijke terrasjes en restaurantjes en een openbaar zwembad aan de boulevard. Perfecte plaats om de GBR te bezoeken en lekker te duiken of zonnebaden.

Cape Tribulation.
Heerlijke camping aan een geweldig strand (minder dan 100 meter lopen)met een prachtige natuur en heerlijk warm zeewater. Wandeling naar Cape Tribulation waar Captain Cook in 1744 met zijn schip vastliep en zo volgens de engelsen Terra Australis ontdekte. Maar goed Abel Tasman was al zo'n 100 jaar eerder bij Tasmanië geweest en gebieden in Australië heten niet door niets ... Van Diemens Land, Arnhem Land en Tasmanië.

Whitsundays.
Geweldig strand met zulk zacht zand dat het nu zelfs in Den Haag te bewoneren is.

Steve Irwin.
Mooie dierentuin waar je toch wel met een leeg gevoel weggaat omdat alles voor en na (foto, film, publicaties etc) met Steve te maken heeft en hij is in geen velden of wegen te bekennen is. Wel erg commercieel maar daar moet je een beetje doorheen kijken.

Hervey Bay.
Geweldig vanwege zijn walvissen en wij waren met een groep mensen met een beperking op stap wat het wel extra leuk maakte omdat de reacties zo overweldigend zijn bij het zien van de eerste walvissen.

Daarnaast was er een jongenman van een jaar of 20/25 van bijna twee bij twee meter die met zijn stripboek van Wally de walvis aan boord kwam, direct voor plaats nam voor op de netten van de catamaran en bij de eerste grote golf direct werd overspoeld tot grote hilariteit bij alle anderen. Geweldige dag met veel walvissen en mooie plaatjes.

Met de camper reizen is eveneens geweldig in Down Under en we hebben in Hervey Bay ook nog wel gelachen om een dronken man die schuin tegenover ons stond.

We waren net gearriveerd na een paar honderd kilometer rijden toen deze meneer van eveneens twee meter onaangekondigd bij Dick in een stoel plofte en een 30 minuten durend verhaal afstak over alles en nog wat.

Netty was al snel gevlucht om de was te doen en na meerdere malen "Thank you for the information" was de dollar wel bij hem gevallen.

Daarna maakte zijn vrouw aan de overkant gezellig ruzie met hem en liet hij zijn poedeltje uit, althans een poging daartoe. Kortom binnen de kortste keren zagen we de man van twee meter "plop" met zijn beentjes in de lucht achterover vallen waarbij hij gelukkig net niet het poedeltje verpletterde.

Na een knock-out van een aantal seconden is hij nog zo'n minuut of 5 op het gras blijven liggen en werd zijn vrouw helemaal niet vrolijk.
Een half uur later deed deze man nog een keer een poging om in zijn stoel te gaan zitten en "plof" voor de tweede keer de beentjes in de lucht.
Toen zijn we maar de camper ingegaan want het was verder te genant om aan te zien maar we hebben er natuurlijk nog wel even over gelachen ... gratis voorstelling zullen we dan maar zeggen.

Voor de rest is de Hunter Valley leuk ..... zoek de kleine wijnboertjes op en proef voldoende want het leven is daar goed.
Blue Mountains ... mooie wandeling vanaf de drie zusters naar beneden .... 815 treden en benen van elastiek, vervolgens na 2,5 kilometer met de lift naar boven.

Sydney.
Helemaal te gek ... alles wat je maar kunt bedenken is er ... ga niet te kort want dan ben je gebroken en vergeet vooral niet naar Bondi Beach te gaan en even een foto te maken met de echte " Lifesavers".

Tasmanië.
Ziet er bij aankomst uit als Limburgs Nederland, groen en veel koeien en schapen.

Mooie kuststroken met krabben, gekleurd gesteente, de kleinste pinguins ter wereld en walvisbotten.
Mooie stranden en pittige wandelingen in overvloed, echt een plek om nog een terug te gaan maar let wel op want hier is geen ozonlaag.

Hoogtepunten Tasmanië.
Beach of Fires, Frecynet NP, winkelen en eten aan de boulevard in Hobart, Russels NP en Cradle Mountain en de diverse soorten regenwoud met watervallen.

Tenslotte Melbourne.
Wij denken dat we de eerste dag teveel last hebben gehad van de reis maar hebben toch ook wel van anderen gehoord dat Melbourne eigenlijk "niet zoveel aan is".

Wat ons betreft is dit nu niet echt "The place to be" maar ja we hebben zoveel gezien en laten dit oordeel graag aan anderen over.

Morgen begint ook voor Net het gewone leven weer en is het voorlopig weer even over met de pret.

We willen iedereen bedanken voor zijn spontane reacties en hopen dat een beetje het gevoel over hebben kunnen brengen. Als jullie meer willen weten zijn jullie natuurlijk van harte welkom want foto en videomateriaal hebben we natuurlijk weer zat.

Nu gaat de napret beginnen en komen we de donkere dagen vanzelf wel weer door op weg naar de lente (die in Australië bij ons vertrek net was begonnen).

Well mates, thanx for joining and hope to see you soon. Cheers and beers from The Hague.

Net en Dick !!!

P.S.
De nieuwjaarsborrel is in Den Haag en de Nieuwjaarsduik begint om 12.00 uur in Scheveningen. Om 11.00 uur melden met bikini/zwembroek en tas op 1 januari aanstaande a.u.b.

De Lifesavers van Bondibeach zullen u begeleiden naar de erwtensoep met roggebrood en daarna staat de borrel koud of gaan we lekker aan de warme Glühwein. Yes mates, Life goes on in The Hague.

• 01 November 2009 - 20:26

Michaela:

Wat hebben we weer enorm genoten van jullie reis.
    Het was een genot om de verslagen te mogen lezen en de mooie kiekjes te mogen bewonderen.

Ja en nu het normale leventje weer maar nu met een enorme reiservaring rijker.

Groetjes,
    Michaela & Co

• 02 November 2009 - 17:52

Nelly:

Fantastisch dat jullie dit allemaal hebben meegemaakt! En hartstikke bedankt dat je de moeite hebt genomen om tijdens de reis verslag te doen van jullie belevenissen, om te delen met de thuisblijvers. En wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Een reis om nooit te vergeten!

grutjes, Nelly

• 02 November 2009 - 21:21

Ans:

't is voorbij!! Mooie reis zeg, leuke verhalen. En voor nu; succes met de donkere dagen voor kerst....hi-hi- over DE duik moet ik nog even nadenken.... groetjes

• 07 November 2009 - 15:27

Nathalie:

Sorry voor mijn late reactie. Wat hebben jullie een geweldig reis gemaakt. Bedankt voor de mooie verhalen en natuurlijk zoals we gewend zijn de prachtige foto's (zou je je beroep van kunnen maken!). Lotte zat te smullen van de dierenfoto's.
    Liefs, de van Leesten

• 24 November 2009 - 19:16

Mar En Lineke:

prachtige foto's! dank voor de tips en de amusante anekdotes. we begrijpen dat 'cheers en beers' een heel goede aussie gewoonte is. drank verbroedert of 'alle menschen worden mates'.. we nemen aan dat jullie na al die leuke en kleurige dieren er minstens eentje hebben meegenomen naar het haagie. zo'n lief tasmaans duiveltje lijkt ons wel wat. heb je geen beveiligingscamera of andere zooi meer nodig en houdt alle nare types wel op afstand. hopen binnenkort van jullie het hele verhaal life in geur en kleur nog eens met jullie mee te beleven. tot gauw!