Tempo Doeloe !!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dick Dam - WaarBenJij.nu Tempo Doeloe !!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Tempo Doeloe !!!

Door: Dicknet

Blijf op de hoogte en volg Dick

04 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Selamat sore, hier dan ons eerste reisverslag vanuit Indonesia.

Om te beginnen hebben we een goede vlucht gehad naar Jakarta. Alleen liepen we 's morgens direct tegen een muur van tropische warmte aan die wij als kille Europianen niet direct gewend zijn.

Bij brand denk je natuurlijk gelijk aan blussen maar ja het was pas 10.00 uur 's morgens en de Bintangs zijn hier alleen in de hotels te krijgen.
Nu zijn we er wel achter dat je bij de K circle supermarkt wel BVO*tjes kan scoren. Niet dat het direct onze eerste levensbehoefte is maar toch !!!

Even los daarvan maakten we natuurlijk gelijk kennis met onze reisleider JP. Een hele aardige Indo van Bali met toch wel opvallend veel vrouwelijke trekjes (elke dag een ander horloge en ring en met regelmaat de haartjes goed en borstjes vooruit)een kippige Indohaan zullen we maar zeggen.

Voor de rest niets dan goed over hem want hij doet zijn werk uitstekend en dat geldt ook voor de driver.

Ondertussen zijn we aangekomen in Yogyakarta en hebben we al veel gezien van Indonesië; mooie rijstvelden, kleurrijke mensen en gisteren de Borobudur als belangrijkste bezienswaardigheid op Java.

Wat voor ons de grootste verschillen zijn is dat het verkeer echt chaotisch is met veel trafficjams en brommerrijders die scheuren alsof hun leven er vanaf hangt. Dit veroorzaakt veel luchtvervuiling en maakt van de grote steden een snelkookpan maar de Indonesiërs blijven ondanks dat "tempo doeloe"en er gebeuren, naar wat wij hebben gezien weinig ongelukken.

Tot op heden hebben we weinig gekke dingen meegemaakt en genieten we dagelijks van de Indonesische keuken.

Morgen (zondag) gaan we van het midden van Java naar het oosten naar de plaats Batu waar ome Piet meer dan 40 jaar zijn kerk heeft gehad.

We gaan even kijken of we in overleg met JP een mogelijkheid hebben om daar heen te gaan.

Voor de rest doen we alles rustig aan en houden we jullie op de hoogte.

Vanuit Yogyakarta zeggen we Selamat jalan en tot Bintang !!!
Groetjes Net en Dick vanuit Jogyakarta

• 04 Juni 2011 - 17:15

Ansje:

Hallo Netty en Dick,

Ik heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen.

Doe voorzichtig, lieve groetjes Ansje.

• 05 Juni 2011 - 08:47

Veronique:

hallo Net en Dick;

even over jullie jp, is dat onze oud premier jan peter,die nu een bijbaantje heeft???????????
    de bintang fabrieken zullen na jullie reis weer flinke winsten boeken.
    zo te lezen en te zien gaan jullie echt genieten van dit uitje.

genietse ;

veronique

• 05 Juni 2011 - 09:12

Ans En Herman:

hoi Netty en Dick,

probeer je Den Haag een paar weken te ontvluchten en dan loop je tegen een klappertaart bus op. Nu op zoek naar de Woerden-roots van netty :-)

Prachtige foto's van een land wat wij ook nog een keer willen bezoeken. Slaan we griekenland wel een jaartje over.

Geniet ervan en verras ons met boeiende verhalen en foto's.

Herman & Ans

• 05 Juni 2011 - 09:57

Mar En Lineke:

he wereldreizigers!
    die foto's doen ons meteen verlangen naar dat heerlijke warme verre oosten!
    hebben jullie bericht zojuist ontvangen. terwijl wij genoten van een heerlijke relaxte vakantie op kefalonia zijn jullie er stiekempies tussenuit geknepen naar java. gelijk heb je. heerlijk!
    groeten uit een druilerig Den Haag. mar en lineke

• 05 Juni 2011 - 10:32

Cor&Alie:

Ha Dick en Netty,aan het verslag en fotos te zien genieten jullie enorm en hebben jullie al veel gezien.Jullie hebben nog even dus we horen en zien nog meer van jullie.Dick en Net geniet er lekker van tot mails of sms. Dikke kus vanuit Kamerik.Cor & Alie

• 05 Juni 2011 - 14:54

Lidy:

Hoi Dick en Netty,

Ik heb genoten van de mooie foto's van jullie reis.
    Bij de foto waarop jullie alle twee in een mooie rok poseren moest ik even lachen en denken aan de reactie die jij Dick geschreven had bij de planning van onze Milten Meiden Dag.
    Hoe voelt het nu die rok?

Groetjes en nog heel veel plezier ik blijf jullie volgen.

Groetjes Lidy

• 07 Juni 2011 - 08:18

Essie:

Ik vind het heel leuk, om jullie zo te kunnen volgen.
    leuke foto,s lekker eten
    gezellig zo ,n JPtje ha ha
    ik ben blij ,dat het goed gaat met jullie.
    ik had graag mee gegaan in jullie koffer
    nou lieve Dick en Net
    ga lekker door met genieten
    jullie hebben het verdiend.

• 07 Juni 2011 - 10:20

Kees En Elly:

Selamat siang Dick en Netty.
    Wat een mooie foto reportage dat kan natuurlijk alleen maar omdat indonesie zo'n fantastisch mooi land is. Dat laten jullie foto's duidelijk zien.
    Is alles goed met je voeten/benen Dick. Hopenlijk zijn ze hersteld na het voorjaars wandel-uitje.
    Ans en ik hadden het er nog over, Netty gaat vast en zeker een kaarsje branden bij oom Piet.
    Wij kijken uit naar jullie volgende foto-reportage
    Groetjes Kees en Elly

• 20 Juni 2011 - 15:32

Miranda:

Hey dat is grappig denk je dat je heel ver weg zit , zit je gewoon in Den haag hihihihihihi
    heb nog niet alles bekeken hoor maar ik vind het nu al leuk om naar te kijken...

groetjes Miranda