Happy 2015 from Down Under NZ. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dick Dam - WaarBenJij.nu Happy 2015 from Down Under NZ. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Happy 2015 from Down Under NZ.

Door: Netty en Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

05 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

"How are you today" familie, vrienden en collegae,

Ondanks het feit dat we de wensen iets later overbrengen zijn ze wel gemeend en wensen wij jullie allen veel gezondheid, geluk en voorspoed voor 2015 toe voor zowel zakelijk als privé.

Voor ons begon 2015 twaalf uur eerder dan in Nederland, wij hebben vanuirt de Skytower in Auckland alles gevolgd en de duizenden telefoons als een regen van lichtjes gezien en bewijsmateriaal verzameld vvor al onze donateurs ...... Ma. Jeff, Naat, Sandy, Dave, Frans, Lars, Es en Mariette e.a. hartelijk bedankt en de champagne heeft gesmaakt.

Als afsluiter van deze reis gaan een paar etages lager bij Topchef Peter Gordon eten. Jaja dames en wellicht ook heren... dat is me een kanjer. Meer info kijk even op de www.Sugarclub.co.nz en de hormoontjes gaan vanzelf opspelen.

Doet het menu of deze heer je niets, ga dan gerust even langs bij de huisarts en vraag hem hoe je van deze ongevoeligheid af kan komen.

Nu even terzake.
Goed aangekomen in Nieuw Zealand en heerlijk even kennis gemaakt met de Kiwi´s, na de Skytower naar een afterparty geweest en tot de ontdekkiing gekomen dat dit soort hippe DJ´s tot 04.00 uur toch wel teveel van het goede is voor ons vijftigers.

Nieuwjaarsdag een leuke verrassing om 11.00 uur s´morgens naar het Eiland Waiheke en even uitgebrakt aan het strand. Zowaar hadden we een internetverbinding en konden we met Sam, Mel, Es en Mariètte nog even facetimen. Toch wel bijzonder dat je met 19000 kilometer verschil live contact kan hebben en even het strand kan laten zien terwijl in Nederland de oliebollen en appelflappen nog op tafel staan. Wij hebben ter compensatie dan maar een winery bezoicht Te Motu en de manager Josh van "Wild on Waiheke" ontmoet bij de bushalte.

Wat opvalt is dat veel Kiwi’s positief denken over Nederland en Nederlanders wel te verstaan en dat ze met een beetje geluk ook ook ons land hebben bezocht, veelal Amsterdam maar Josh had goede connecties in Rotterdam. We hebben hem uitgelegd dat wij in Den Haag wonen en veel teveel betalen voor dat vliegveld aldaar en dat hij nodig eens naar The International City of Law moet komen. Op de vraag of daar dan ook wat te roken viel moesten wij het antwoord heel poliitiek schuldig blijven.

Op 2 januari hebben we de camper opgehaald en zijn we naar de Coromandel gereden, onze eerste stop was Thames dat bekend staat om zijn Goldrush van ongeveer 150 jaar geleden. De campsite goed en we haden vrij snel vanwege onze Mascottes op het dashboard t.w.Frosty en The Fighting kiwi die elke ochtend voor vertrek de Haka reciteert. Wij kregen van hem vers gerookte zwaardvis en zeebaars. Potverdrie wat is dat lekker en gastvrij van zo´n Maorigast,vanuit Tahiti hadden wij een halve liter vanillerum meegenonen en hem een glaasje aangeboden.

Dat glaasje 40% sloeg wel bij hem in en de ogen begonnen vrolijk te draaien, vrouwlief zal het onheil al aankomen en heeft manlief netjes naar binnen geknuffeld. De volgende ochtend vertelde ze Netty dat ze zwanger was van een 4e kind, die rum is echt magic en na de vakantie tegen een vriendenprijs te verkrijgen bij Dick, creditcards worden ook geaccepteerd hoor.

Op 3 januari doorgeren naar de oostkant van de Coromandel, Cathedral Cove en de Hot water beach bezocht maar s´morgens eerst naar een plaatselijke markt geweest en wat komen we daar tegen Goudakaas vers gemaakt in NZ en honing van Maarten van Es ..nog even gevraagd of hij Jacobse ook kende maar helaas was deze Triviantrvraag teveel van het goede wanneer hij vroeg

`Whats scheurgras mate and explain me everything about Triviant` toen was het dus weer time om to go zoals ze dat zo mooi zeggen.
We gaan in ieder geval genieten van zijn honing.

Gisteren een wandeling gemaakt naar de Cathedral Cove en de Hot water beach in de de Coromandel en vandaag naar de filmset van de LOTR geweest en Hobbiton bezocht en een gemberbiertje gedronken in de Green Dargon, sorry Brenda .. maar dat was echt geweldig. In het volgende verslag gaan we hier uitgebreid aandacht aan besteden maar om jullie alvast in de sfeer te brengen hebben we een aantal compilaties op de kop getikt die we vanaf heden aan het reisverslag zullen toevoegen en zullen we ook andere filmlocaties bezoeken en waar mogelijk aanwijzen.

Aangezien de compilaties wat verouderd zijn treedt er misschien enige vertraging op tussen tekst en film maar dat heeft ook weer zijn charme, elk reisverslag zullen er drie delen worden toegevoegd tot de voorraad op is, veel plezier in ieder geval.

Nu zijn we aangekomen in Rotorua waar men bowles speelt maar vooral veel verstand heeft van Moarirituelen met namen als Umi, Haka, Waka, Hongi en nog veel meer.

Voor de botenfreaks hebben we nog wat plaatjes van Auckland toegevoegd, wat een geweld kom je daar tegen maar oordeel zelf.
Wij gaan weer eens even nadenken over het LOTR verhaal maar dat gaat echt leuk worden.

Tot de volgende keek op de week zullen we naar Haags Jacobse en van Es gebruik maar zeggen en onthoudt één ding goed "geen gezeik, iedereen rijk"maar dan wel met de haagse tongval.

Lots of cheers and beers from Rotorua, Northern Island, New Zealand.
See you later and hear you soon, Netty en Dick.

• 05 Januari 2015 - 20:16

Yvonne:

Wat een leuk verhaal.
    Heerlijk om jullie op te volgen.
    jullie nog de allerbeste wensen.
    Tot het volgende verhaal xxx

• 05 Januari 2015 - 20:55

Jan En Eveline:

Hoi Buurtjes,
    Jullie ook nog de allerbeste wensen en een gelukkig 2015
    En nu dan eindelijk met de Camper onderweg.
    Wij wachten op de prachtige foto ' s
    Groetjes Jan en Eveline

• 06 Januari 2015 - 01:22

Jurr.:

Hoi Netty en Dick,
    Allereerst nog een heel goed, gelukkig en gezond
    2015 gewenst met heel veel mooie herinneringen
    aan deze reis , want wat is die tot nog toe mooi zeg!
    En dan wat er allemaal nog komt tijdens jullie camprreis.
    Wat weer een mooi verslag en de foto's en films liegen
    er ook niet om. Het is echt een wauwwww factor!
    Ik ben weer heel benieuwd naar het volgende verslag.
    Hier is na de feestdagen het normale leven weer be-
    gonnen met zeer herfstig weer op komst met veel
    regen en temperaturen tot zelfs wel 11 tot12 graden
    komend weekend.
    En dat voor januari , belachelijk toch?
    Ik denk dat ik dan als troost maar veel aan
    jullie mooie en zonnige reis ga denken haha.
    Nou nog heel veel plezier en (reis) genot met de
    camper en liefs van mij.

• 07 Januari 2015 - 18:04

Essie:

Wat een leuk reisverslag weer,echt leuk om jullie zo te volgen .
    Mooie foto's
    Leuk te lezen dat ze champagne lekker was ,,wij hebben geprobeerd met jullie te FaceTime
    Maar de verbinding was jammer genoeg slecht
    Mijn vakantie zit er weer op ,morgen weer werken .
    Hier gaan we weer verder met het dagelijkse leven ,en jullie zijn nog lekker aan het genieten blijft dat vooral lekker doen.
    En we proberen nog eens te FaceTime.
    ES en Mariëtte

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Tahiti en New Zealand 2014-2015

Prachtige eilanden in Frans Polynesië en schaapjes tellen in New Zealand.

Reisroute;
Vliegen van Amsterdam-Londen-Los Angeles-naar Papeete (Tahiti).
18-12-2014 start cruise Ocean Princess Papeete-Huahine-Rangiroa-Raiatea-Bora Bora-Moorea-Papeete.
28-12-2014 Vlucht naar Auckland-New Zealand.

Oudejaarsavond Skytower-nieuwjaarsdag in Auckland.
02-01-2015 Camper ophalen en Via de Coromandel naar Rotorua,
09-01-2015 Rotorua - Napier, 10-01-2015 Wijnroute, 11-01-2015 Napier-Taupo, 12-01-2015 Taupo-Tongariro, 13-01-2015 wandeling vulkanen, 15-01-2015 Tongariro-New Plymouth via de "Forgotten Highway", 17-01-2015 New Plymouth-Wellington en vliegshow Masterton, 19-01-2015 Ferry van Noorder naar Zuidereiland, aankomst Abel Tasman NP, 22-01-2015 Abel Tasman NP - Punakaiki Rocks, 23-01-2015 Punakaiki Rocks- Fox Glacier, 24-01-2015 Helihike Fox Glacier, 25-01-2015 Fox Glacier-Queenstown, 27-01-2015 Queenstown-Te Anau, 28-01-2015 Cruise Doubtful Sound, 29-01-2015 Te Anau-Milford Sound, 31-01-2015 Cruise Milford Sound, 01-02-2015 Milford Sound- Dunedin, 02-02-2015 Albatrossen en pinguïns bezoeken, 03-02-2015 Dunedin- Mount Cook, 04-02-2015 bezoek Sir Edmund Hillary Center, 05-02-2015 Mount Cook-Akaroa,
07-02-2015 Akaroa-Christchurch, 09-02-2015 Vlucht Christchurch- Auckland, 10-02-2015 Diner Peter Gordon, 11-02-2015 Vlucht Auckland naar Amsterdam via Los Angeles. 12-02-2015 Einde wereldreis.