Lord of the Rings, Hobbiton. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dick Dam - WaarBenJij.nu Lord of the Rings, Hobbiton. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Lord of the Rings, Hobbiton.

Door: Netty en Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

08 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hey mates “How are you going” is hier de standaard vraag die je krijgt en hierbij dan een klein verslag van Hobbiton.

Afgelopen week zijn we in Matamata geweest en hebben we een voormalige filmset bezocht van LOTR met de naam Hobbiton. Het betreft hier het dorp van de Hobbits met de glooiende heuvels en de mooie ronde deurtjes waar o.a. door het NZ leger 2 jaar aan is gewerkt om het aan te leggen voor uiteindelijk slechts 5 miniuten film.

Hier heeft Frodo Baggins zijn jeugd doorgebracht en is hij zijn speurtocht met de ring begonnen, ondertussen is deel 5 al uit en is de verfilming de beste promotie voor NZ die we ons voor kunnen stellen.
Het leuke is dat wanneer je hier binnenkomt niet echt het idee heb dat hetn druk is ondanks de vele groepen met mensen die door het glooiende landschap lopen. Je ziet verschillende Hobbit woningen met alle details die daar bij horen inclusief de eik met 200.000 kunstmatige blaadjes.

Sir Peter Jackson, regisseur en prodeucent van LOTR, heeft de boom honderden kilometers van Matamata laten kappen en opnieuw in Hobbiton geplaatst. Voordat de filmopnamen begonnen vond Sir Peter de boom echter niet groen genoeg en heeft alle 200.000 blaadjes handmatig over laten schilderen. Gekkenwerk of genialiteit, wie zal het zeggen.

Al met al was het erg leuk mede namens onze gids die zo vriendelijk was om hier en daar een plaatje te trekken en na afloop samen een mok gemberbier gedronken in de Green Dragon. Dat maakt zo’n dag dan weer helemaal af en we hadden ook nog een Duitse Hobbit in de groep zitten maar oordeel daar zelf over en bekijk de foto’s.

Vanaf nu gaan we de filmsites in NZ goed in de gaten houden en houden jullie op de hoogte, er zij ook weer 3 compilaties van LOTR toegevoegd en we hopen dat jullie een beetje in de stemming blijven.

We hebben gezien dat de temperatuur en het weer in Nederland relatief goed is en dat geeft ons ook weer een prima gevoel en maakt dat wij ons iets minder schuldig voelen. Alle naaste collegae van ons willen we dan ook nadrukkelijk bedanken voor het mogelijk maken van deze reis, Awesome zeggen ze hier dan.

Vanuit Rotorua doen wij een ieder weer de hartelijke groeten en vertrekken we morgen naar Napier 336 km en daar is het bijna alleen maar wijn, wijn, wijn zie het maar als wit, rosé en rood en gaan we een hapje doen bij de oudste winery van NZ . Nieuwsgierig, kijk dan even op www.missionestate.co.nz

Haere ra vanuit NZ en schrijf even een reactie als je dat leuk vindt,
Cheers and wines , Netty en Dick.

• 08 Januari 2015 - 07:22

Josette Kientz :

Hoi Netty en Dick
    Wat onwijs leuk om te zien dat jullie op de plek zijn waar de fims van de hobbits zijn opgenomen. Ik herken het gelijk van de film. Jullie hebben goed weer zo te zien. Nou in Nederland is het ook niet koud, maar vandaag is er veel wind en regen. Net nat geregend met de honden. Nog heel veel plezier daar en we blijven jullie volgen. Een leuk idee om elke keer een verslag te sturen wat jullie allemaal beleven. Gr Ben en Josette

• 08 Januari 2015 - 10:16

Ma/Géraldine:

Bonjour, Gute morgen, Good Morning my dearest Net&Dick,
    Heerlijk, uitgebreid en vooral...informatief jullie stukse reisverslag. Ik denk...dat jullie al bij die superbekende Chef "ter tafel" zijn geweest. Hebben jullie je nog kunnen laten verrassen? Véél van zijn "schotel-prestaties" zijn immers bekend! Een extra item voor jullie reisjes en...reizen:"ZOEK DE CHEF!!!!" "El Bulli" was ondermeer óók een van lokaties van jullie "Mystery Guest"-bezoeken; geschikt om t.z.t. te worden oogenomen in "de Guide Dam", vanzelfsprekend. Vooral...beste lezers, niet te verwarren met de allerwege bekende Smulpaap-journalist: Johannes ten Dam. Onlangs ons, ontvallen. Doch wellicht valt er "ten Paradijze" nog wat ander lekkers aan te prijze!!!
    Maar laten wij terugkeren bij "The Hobbit" van Tolkien. Dat....is nog eens wat anders dan "die man" te lezen!!! Heb de Engelse originele uitgave tot het eind trachtten te voleindigen.... Jullie merken het al: dát was zwoegen. De Nederlandse versie gaf...hééé, hoe gek....ook al geen "vlotte doorstroming". LAMAAR!!! Maar ik geniet door jullie ogen heen van jullie trektocht door dat Hobbit-landschap met..."van Gogh"-eik. Vele "plaatjes geschoten", die ik t.z.t. middels een dán in boekvorm verschenen Avonturen-verslag hoop te zien. Dit "geval" waarvandaan ik ontvang en zend, zijnde een Samsung-tablet, heeft zo zijn beperkingen, maar bij oompje Frans en Lars mocht ik toch al wel wat foto's, overgoten door zon, wijn en plezier, bekijken.
    Doe maar weer fijn voort lieve verreweg-mensen. Ik sta vanavond, zo rond 18.00 uur, te demonstreren bij "Je suis Charlie". Daar...weten jullie, inmiddels, ook het fijne van. Ik denk dat de demo-plaats hier bij mij aan de overkant is op het Spuiplein en anders wel op dat andere: Plein.
    Met een "Zachtjens tikt de regen op mijn keukenraam!!!" láát ik jullie weer lekker jullie reislustige-gang gaan.
    Omhelzing vanzelfsprekend.
    Ma/Géraldine

• 08 Januari 2015 - 22:09

Essie:

Hallo Dick en net
    Ik heb de foto's weer gezien .
    Leuke plaatjes hoor ,nu gaan jullie lekker genieten van de wijn ,ik heb ze mogen proeven
    Wat een leuke stops om te over nachten (super)
    De verslagen zijn ook leuk om te lezen.
    Het gaat jullie goed
    E&M

• 10 Januari 2015 - 16:15

Lidy:

Hoi Netty en Dick,
    Wat een geweldige reis hebben jullie,zoveel te zien en te beleven, jullie genieten er echt van en dat is jullie ook gegund.
    Ook wij worden op de hoogte gehouden door jullie mooie verslagen en foto's die ik elke keer weer met heel veel plezier lees.
    Groetjes en geniet ze. Tot het volgende verslag, ik kijk ernaar uit.
    Lidy

• 13 Januari 2015 - 13:28

Coby En Bert:

Hoi hoi, wat een mooi dorpje en wat ziet het er leuk uit met al die bloemen enzo. In gedachte zien zij Gandalf rijden met zijn paard en wagen...... Dat is inderdaad een geweldige belevenis!! Geniet ervan. Liefs. Coby

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Tahiti en New Zealand 2014-2015

Prachtige eilanden in Frans Polynesië en schaapjes tellen in New Zealand.

Reisroute;
Vliegen van Amsterdam-Londen-Los Angeles-naar Papeete (Tahiti).
18-12-2014 start cruise Ocean Princess Papeete-Huahine-Rangiroa-Raiatea-Bora Bora-Moorea-Papeete.
28-12-2014 Vlucht naar Auckland-New Zealand.

Oudejaarsavond Skytower-nieuwjaarsdag in Auckland.
02-01-2015 Camper ophalen en Via de Coromandel naar Rotorua,
09-01-2015 Rotorua - Napier, 10-01-2015 Wijnroute, 11-01-2015 Napier-Taupo, 12-01-2015 Taupo-Tongariro, 13-01-2015 wandeling vulkanen, 15-01-2015 Tongariro-New Plymouth via de "Forgotten Highway", 17-01-2015 New Plymouth-Wellington en vliegshow Masterton, 19-01-2015 Ferry van Noorder naar Zuidereiland, aankomst Abel Tasman NP, 22-01-2015 Abel Tasman NP - Punakaiki Rocks, 23-01-2015 Punakaiki Rocks- Fox Glacier, 24-01-2015 Helihike Fox Glacier, 25-01-2015 Fox Glacier-Queenstown, 27-01-2015 Queenstown-Te Anau, 28-01-2015 Cruise Doubtful Sound, 29-01-2015 Te Anau-Milford Sound, 31-01-2015 Cruise Milford Sound, 01-02-2015 Milford Sound- Dunedin, 02-02-2015 Albatrossen en pinguïns bezoeken, 03-02-2015 Dunedin- Mount Cook, 04-02-2015 bezoek Sir Edmund Hillary Center, 05-02-2015 Mount Cook-Akaroa,
07-02-2015 Akaroa-Christchurch, 09-02-2015 Vlucht Christchurch- Auckland, 10-02-2015 Diner Peter Gordon, 11-02-2015 Vlucht Auckland naar Amsterdam via Los Angeles. 12-02-2015 Einde wereldreis.