Herenrit met verrassend einde. - Reisverslag uit Bennebroek, Nederland van Dick Dam - WaarBenJij.nu Herenrit met verrassend einde. - Reisverslag uit Bennebroek, Nederland van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Herenrit met verrassend einde.

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

09 April 2017 | Nederland, Bennebroek

Zondag 9 april 2017 stond in het teken van een herenrit met de motor (Jeff en Dick) , 09.00 uur afgesproken, nog een aantal praktische zaken geregeld (koeltas met fris, worst, nootjes, banden gepompt en benzine getankt) en op naar de Bollenstreek via Wassenaar naar Katwijk, in Noordwijk een bakkie koffie bij het Zeepaardje en vervolgens langs Lisse-Sassenheim-Hillegom en Noordwijkerhout.

Al naar gelang de tijd vorderde werd het steeds drukker en we kwamen ondertussen al veel touringcars met Polen tegen en op elke akker stond wel een mooie kleur in bloei met tulpen, hyacinten of iets anders waar ook de Keukenhof in uitblinkt.

Hoe naïef dan ook verbazen wij ons over de veelheid mensen die dit cultureel erfgoed aantrekt waarbij men zich te voet, per fiets, met de auto motor of bus verplaatst. En de diversiteit aan toeristen met die geen enkele gêne hebben even lekker tussen de mooie bloemetjes te gaan staan en zich te laten vereeuwigen met dit mooie Hollandse exportproduct.

Langzamerhand werd het steeds meer wringen op de wegen en werd het tijd om richting Noord Holland door te rijden langs Noorder Leidsevaart naar Vogelenzang. Na wat hobbels en bobbels maakt het zijspan een vreemd geluid en zijn we even gestopt voor nader onderzoek. Helaas konden we niets vinden en hebben we onze weg vervolgd.

Aangekomen bij de rotonde richting Bennebroek klonk er een hoog sissend geluid, direct ingestuurd bij een bushalte en ja hoor een lekke band met het zijspan, de band links achter was plat en gelukkig was er bij deze rotonde een grasveld naast het fietspad en hebben we de motoren daar neergezet.

Het is 12.50 uur en we bellen de ANWB, die geeft aan dat het extreem druk is en dat verbaast ons natuurlijk niets op zo’n mooie zonnige dag. Noodgedwongen vleien we ons neer op het grasveld en koppelen koeltas los uit het zijspan.

Redden wat je redden kan zullen we maar zeggen en we maken een Radlertje open, snijden wat worst, pakken wat nootjes/kaasstengels en wisselen af tussen zon en schaduw.

Vervolgens kijken we naar voorbijrijdend verkeer en zwaaien we naar fietsers en wanen ons even Max en Lex bij een rotonde nabij het Klooster Casa Carmeli en verlangen naar een heerlijk koude Karmeliet maar kunnen helaas niet weg bij ons kostbaar bezit. Soms kregen we ook al te horen “Hé, ze zitten er nog steeds” en wij houden vol dat het hier echt heel gezellig is.

Ondertussen vordert de klok en meldt de wegenwacht zich om 14.50 uur, na wat formaliteiten wordt de “Oldtimer” aan een onderzoek onderworpen en wat blijkt; zes gebroken spaken en een achter-band die op meerdere plaatsen is geperforeerd. Conclusie; een sleepwagen regelen en vanwege de drukte op maandag naar de HD dealer.

Binnen een uur meldt zich de takelwagen en hebben we ondertussen gezelschap gekregen van een vogelaar met camouflagebroek, fototas en tripod. We begrepen uit het (enigszins verwarrende) gesprek dat zijn vader vroeger ook motor had gereden.

Het zijspan werd ondertussen op de sleepwagen getakeld, een laatste foto gemaakt van achterband en vervolgens alle spullen overgeladen op de het zwarte monster die ons in een later stadium naar huis zal rijden.

Onze vogelaar hebben we een Cola en zoutjes gegeven zodat zijn wachttijd bij de bushalte wat aangenamer werd en we hebben gemeld dat uitzien naar een volgende ontmoeting en ieder weekend bij deze rotonde zitten. Helaas heeft hij volgend weekend geen tijd en moeten we het zonder hem stellen.

Mocht u het gezellig vinden kom dan gerust langs bij de rotonde van Vogelenzang-Bennebroek ANWB paal 413, kruising Vogelezangseweg-Bekslaan en wij staan daar dan op zondag van 13.00 tot 17.00 uur met een koud drankje met nootjes en mocht u ons missen dan treft u misschien een vogelaar aan met een veldfles, camouflagebroek en tripod.

Doe hem dan de hartelijke groeten van de Harleyrijders uit Den Haag !!!