Eindelijk op het godeneiland Bali. - Reisverslag uit Lima, Peru van Dick Dam - WaarBenJij.nu Eindelijk op het godeneiland Bali. - Reisverslag uit Lima, Peru van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Eindelijk op het godeneiland Bali.

Door: Dicknet

Blijf op de hoogte en volg Dick

09 Juni 2011 | Peru, Lima

Selamat sore,

Hierbij dan een bericht vanaf het eiland der verdorvenheid, anderen noemen het ook wel een godeneiland.

Wij gaan voor de komende week een poging doen om de ware aard achterhalen .... een ieder mag dan zelf een keuze maken ... good or bad.

Eerst nog even een paar dagen terug in de tijd., In Yogyakarta hebben twee World Heritage monumenten bezocht waaronder de Borobudur en de Prambanan.

Over de eerste hebben we al verslag gedaan de Prambanan echter is een verzameling aan Hindoegebouwen gewijd aan Bramha, Vishnu en Shiva en zijn gebouwd tussen 800-900 na chr. Begin 20e eeuw zijn ze herontdekt en gereconstrueerd etc.etc. allermaal droge stof en nu komen we tot de hamvraag "Zijn er ook vieze plaatjes te zien?"

Het antwoord is ja, alleen mocht Netty deze niet zien en toonde de gids ze heimelijk aan Dick als Net voorbij was of toevallig de andere kant op keek .... wat een leuke preutsheid toch maar we kunnen jullie vertellen .... ze waren wel heel erg smerig .. niet voor vrouwenogen en daarom kunnen we ze helaas ook niet plaatsen !!! Jaja, verschil moet er zijn dames. Volgens de Indonesische traditie kan er tegen extra betaling natuurlijk wel wat geregeld worden.

Van Yogyakarta zijn we in 11 uur naar Batu gereden .... Batu van ome Piet bedoelen jullie ..... Ja Batu van Ome Piet en we hebben zijn spoor gevolgd en mooie plaatjes geschoten en een gesprek gehad met Gerjanus Verbeek met wie ome Piet vrijwel heel zijn leven in Batu heeft opgetrokken.

Wij maken hiervan even een apart verslag zodat een ieder zelf kan bepalen of dit wel of niet interessant is ..... tipje van de sluier ... het is geweldig leuk en wordt z.s.m. uitgewerkt in het volgende verslag onder de titel `Ome Piet in Batu en toko Oen` het had een tekst van Kuifje in Indonesie kunnen zijn.

Welnu na de zoektocht van Ome Piet zijn we ´s nachts om 01.00 uur vertrokken naar de Bromo vulkaan die eind vorig jaar tot uitbarsting is gekomen. Aangezien de Bromo nog met regelmaat zwavel uitspuugt maakt dit het beklimmen van heuveltjes niet echt makkelijk maar we hebben toch nog wel wat mooie plaatjes getrokken.

Gisteren hebben we van Mark en Marieke afscheid genomen. Zij hadden dezelfde reis als ons maar de uitvoering verliep vrijwel altijd anders ... zo vertrokken wij standaard een halfuur eerder en kwamen zij vaak eerder aan magic zullen we maar zeggen maar wel heel leuk om even na te praten onder het genot van een sapje.

Nu gaan we binnenkort op bezoek bij Alibali en gaan we Bali verder ontdekken,we zijn erg benieuwd wat dit gaat brengen.

Wij wensen jullie alvast een goed weekend en zien jullie het verslag Ome Piet binnenkort tegemoet.

Cheers en Bitangs van Net en Dick vanaf wel of niet goddelijke Bali.
(Plaats; Kuta)

• 09 Juni 2011 - 15:00

Ansje:

Heel fijn verblijf op Bali. Denk ook aan jullie rust, Java was natuurlijk indrukwekkend. Veel indrukken opgedaan. Bali is totaal anders, er zijn meer tempels dan mensen.
    Tot het volgende bericht, lieve groetjes en hati-hati.

• 09 Juni 2011 - 19:56

Jetske:

Ziet er goddelijk uit in ieder geval, wát een natuur zeg!!
    Have fun!

• 10 Juni 2011 - 10:57

Nathalie:

Dick wat heb je weer prachtige foto's gemaakt van onder andere je prachtige vrouw en omgeving ;-)
    Ontzettend bedankt voor jullie aanbod om Bonkie te laten logeren, maar bij Jef kwam hij de trap niet op dus ben ik gaan zoeken... bij toeval mag hij logeren bij de mensen die Gansje hebben geadopteerd. Hij is net op proef geweest bij hun 3 honden en dat ging goed. Als dat 2 weken goed gaat weer ik gelijk dat 'jullie hond' ook bij ons kan logeren.
    Veel plezier
    XXX

• 10 Juni 2011 - 16:52

Sam Em Mel:

Wat een mooie foto's zeg! Er is zoveel te zien
    volgens mij. Geniet er lekker van.

Kus Mel en Sam

• 11 Juni 2011 - 21:01

Veronique:

Hoi Netty en Dick
    zo te zien genieten jullie er van de vakantie...
    en wanneer je weer op je werk komt en met een stalen gezicht zegt blij weer terug te zijn , vraag ik je " mag je liegen van je moeder? "

groetjes;

veronique.

• 20 Juni 2011 - 15:45

Miranda:

mooie foto`s hoor, ,,,je heb toch zeker wel dat aapie gekocht he???? aaaahhhh

echt super mooi daarzo..ben wel een beetje jaloers hoor....

doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii