Ready for take off - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dick Dam - WaarBenJij.nu Ready for take off - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dick Dam - WaarBenJij.nu

Ready for take off

Door: Dicknet

Blijf op de hoogte en volg Dick

28 Mei 2011 | Tanzania, Arusha

Beste vrienden en familieleden,

Zondag 29 mei is het dan weer zover en vertrekken we naar Indonesië.

Aanstaande maandag zullen we, na een tussenstop in Kuala Lumpur, om 10.00 uur 's morgens landen op het vlieg-veld van Jakarta en we hebben er natuurlijk weer veel zin in.

In Batu en Malang gaan we een poging ondernemen om de kerk van ome Piet te vinden en te achterhalen wat voor goeds hij als Karmeliet in ruim 40 jaar heeft achtergelaten.

Dit jaar is de reis wel erg luxe omdat we (niet misselijk worden) een privéchauffeur tot onze beschikking hebben ..... ja het was in de aanbieding en ach je leeft maar één keer en dan moet je het wel goed doen dachten we dan maar.

Kortom, hele vervelende vooruitzichten ... privéchauffeur ... 3 maal per dag rijsttafel van Lonny .... mooie omgeving en een heerlijke temperatuur.

We beloven jullie regelmatig om de hoogte te houden en horen natuurllijk graag wat terug want het is natuurlijk niet "de hallo hoe gaat het met ons Indoshow".

Wij wensen jullie een goede lempang brandang pasar tombikti.

Cheers and Beers from The Hague van Net en Dick.
Den Haag.


  • 28 Mei 2011 - 11:07

    Jetske:

    Hee Net en Dick,

    Heel veel plezier in Indonesie! Goede reis, en niet te bruin worden he?!
    Have fun!
    x Jet & San

  • 28 Mei 2011 - 11:16

    Sandy:

    Heel veel plezier en geniet ervan!
    We zullen jullie volgen via de site.

    Have a good trip!
    Liefs van ons alle 5.

  • 28 Mei 2011 - 15:14

    Nathalie:

    Kakak laki-laki snel beter worden.
    Lekker genieten samen en niet stiekem menikah kawin....
    X Naat X

  • 28 Mei 2011 - 17:23

    Veronique:

    hoi Net en Dick...aan de foto te zien ,zijn jullie helemaal klaar voor vertrek ,vooral Dick met zijn blangkon hahaha....staat heel leuk bij je.ik verwacht dat jullie veel plezier maken...goede reis en ik hoor nog van jullie ,
    grtjs Veronique

  • 29 Mei 2011 - 07:52

    Elly En Kees:

    Hoi Netty en Dick
    Op dit moment zijn jullie op het vliegveld. Wij wensen jullie een goede vlucht.
    En een hele fijne vakantie
    Groetjes Kees en Elly

  • 29 Mei 2011 - 09:37

    John En Lisette:

    Aan de foto te zien zijn jullie er helemaal klaar voor!
    We wensen jullie nogmaals een goede vakantie en we gaan jullie zeker volgen!

    Liefs van ons

  • 29 Mei 2011 - 11:38

    Essie :

    Lieve Netty en Dick,

    Leuk om jullie te kunnen volgen. Ik wens jullie veel plezier en een fijne tijd.

  • 30 Mei 2011 - 07:43

    Lidy:

    Op dit moment dat ik dit schrijf zijn jullie aande afdaling bezig op het vliegveld van Kuala Lumpur.
    Ik hoop dat jullie een heel goede vlucht gehad hebben en verder wens ik jullie een hele fijne, mooie vakantie toe. Ik ga jullie volgen via de site.
    Groetjes Lidy

  • 01 Juni 2011 - 06:20

    Leen:

    Selamat Siang Dick & Netty apa kabar ???? Ik verzond kemarin / gisteren al een mail naar jullie via dit reisverslag. Ik ben daar niet zo in thuis, in dat internetgedoe, dus misschien is die mail niet verzonden.

    Welnu, zonder in herhaling te wensen vervallen. Het volgende. In Malang bezoek aub Toko Oen. voor een broodje kroket. Beatrix at dat daar ook, ik ook dus waarom julie niet.

    Ome Piet at deze ook en dronk er een grote bier bij om 11.00 uur in de morgen.

    Ome Piet sleet zijn laatste dagen in Malang. Ik zal kijken naar Bapak Pidiyarto zijn e-mailadres voor juiste informatie. Hij is de "manager" van dit rusthuis dit retraitehuis.

    Het ligt direct bij de chinese wijk, ik bedoel een wijk met grote huizen van chinezen. De goudkust dus in Malang.

    In Batu is de Gereja Katholic makkelijk te vinden. Mooie moderne kerk omringt door cypressen.

    Plan plan / rustig aan.

    See you on Bali, de motor staat klaar Dick. Een rode honda met 125 cc. Variomatic.

    Yenni is er ook, ik ga daar niet geheimzinnig over doen. Ik wil een open boek zijn en eerlijk. Ze wil jullie ontmoeten. Is wat malu / verlegen. Maar dat is normaal hier.

    Welkom / om swastiastu in Indonesia en op Bali.

    Ciuman tiga drie kussen

    Leen

  • 01 Juni 2011 - 11:35

    Yvonne:

    Hey vakantie gangers!
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie.
    En niet met spleet oogjes terug komen./groetjes aan lonny
    we volgen jullie.
    xxxx peter &Yvonne

  • 01 Juni 2011 - 19:32

    Ansje:

    Selamat malam (avond) bij mij, maar jullie liggen al op 1 oor. Goede vlucht gehad? Hoe was Jakarta? en nu op weg naar Bogor/Bandung. Ik begrijp als geen ander wat jullie ruiken, proeven, voelen enz. Ik heb die trip ook eens mogen maken en ga hem zeker nog eens overdoen in de toekomst. Leen heeft 12 uur geleden geschreven wat ik jullie al persoonlijk gemeld had, dus blijft er nu niet veel over om te schrijven. Selamat jalan (goede reis) hati-hati (wees voorzichtig). Ik zal goed op jullie huis en groententuin passen en Den Haag en Kijkduin niet al te onveilig maken en geen vreemde mannen binnenlaten of snoepjes aannemen. Ik hoop dat Lonny Leen jullie een lekker maaltijd voorschotelt als jullie op Bali zijn.

  • 02 Juni 2011 - 05:19

    Leen:

    Ik heb nog geen sms ontvangen van jullie en hoop toch dat alles goed verloopt. Immers Java is 1000 km in de trip die jullie maken en er zijn geen echte snelwegen. Bij 70 km per uur moet je echt je best doen.

    Ik heb een oud nummer gevonden van Ome Piet 0341 571514 wellicht handig voor info.

    Ans heeft misschien nog een e-mailadres van father Pidyarto.

    Koop een kaartje als jullie tijd hebben van sempati / telkomnet /telkomsel dan ben ik standby.

    Jullie hotel Kuta is super, ik bezoek jullie daar om even bij te praten als jullie uitgerust zijn.

    ciuman tiga....AliBali

    Leen

  • 03 Juni 2011 - 02:03

    Leen:

    Jullie zitten nu rond Wonosobo, ik hoop met die 70 km per uur wat ook 30 kan zijn. Ik heb geen sms van jullie ontvangen, ik ben niet ongerust hoor, ( saya tidak bimbang ) jullie zijn ervaren maar als het kan probeer het. De telefoonkaarten zijn overal te koop. Mijn GSM 085 738 683 306. Doe een wens in de Stupa op de Borobudur.

    Ja, ik heb een honda voor Dick in Kerobokan. Lekijke rode kleur maar dat geeft niks. Net zoveel power als ik heb. 125 cc. Vario en kost 40,000.00 Rp per dag. Dat is voordelig, een tank vol is maar 15,000.00 en dan slierten we het hele eiland over.

    Netty gaat in het begin bij mij achterop, want we gaan eerst oefenen in de omgeving. Dan kruispunten oefenen en later de Gatot Subroto en Bypass.....de hoofdweg op. Daar kom je nog wel eens een koe op tegen. 1e les is.....afstand van een taxi want die stoppen voor elke toerist en dan vlieg je er bovenop. Het stikt van de ongelukken hier met ongeoefende blanken. Er vloog laatst een nederlander in paniek door een etalageruit.....zonder helm....en onlangs weer een dode hier....nee twee. Dus achter helmen moet ik nog aan, anders kopen we er een paar. Kosten toch niks. Ik denk 50,000.00 Rp.

    Goed, ik Lenny ga nu koken....erwtensoep met spek en worst en sambal. Prima combinatie met een koude Bintang ( dining )

    Maandag komt mijn Makassar Queen aanvliegen en bereid ik een diner, ook voor mijn vrienden Opi en Nina.....ik heb ongelooflijk veel vriendschap hier opgebouwd. Geef een glimlach en je krijgt zoveel liefde terug. Ik ken nu het echte Bali.

    Dat gaan jullie meemaken in Ubud waar ik ook al wereldberoemd ben. Heen door de sawa's en terug via Denpasar. Dit wordt echt gaaf voor jullie. Incl. massage denk ik en very special lokaal eten.

    Ciuman tiga xxx smapai jumpa

    AliBali zoals ik hier al genoemd word

  • 09 Juni 2011 - 16:08

    Essie:

    Het is voor mij ,voor eerst dat ik vrienden op deze manier kan volgen ,tijdens hun vakantie.
    ik vind het helemaal leuk
    wat een heerlijke temperatuur hebben jullie.
    het eten ziet er lekker uit.
    het biertje van dick, proef ik bijna in nederland
    de foto,s zijn supermooi
    jullie verslag, is gezellig om te lezen
    kortom volgend jaar ga ik naar indonesie
    groetjes uit DELFT
    ESSIE

  • 14 Juni 2011 - 08:44

    Essie :

    leuk reisverslag
    de video;s super leuk om te zien
    het is ook leuk ,dat wat jullie wilde ook gelukt is.
    groetjes es.

  • 14 Juni 2011 - 12:25

    Marieke:

    Hi,

    Erg leuk om te lezen!!!!
    Geniet nog even van jullie laatste dagen in dat prachtige land.

    x Marieke

  • 20 Juni 2011 - 15:42

    Miranda:

    mooie mutsen luitjes......;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Hello everyone, Welkom op onze site en geniet mee van onze reisverhalen. Hier vind je reisverslagen van Australiie, Indonesie, Frans Polynesië, Nieuw Zeeland en veel meer impressies. Vanaf 2016 gaan we op ontdekkingstocht met onze eigen camper en/of motor na jaren lang de wereldbol buiten Europa te hebben bereisd. Eind 2022 staat Straatsburg op het programma voor de kerstmarkten waar we met John en Lisette naartoe gaan. In 2023 willen we graag naar Santiago de Compostella en rijden we via Frankrijk en Spanje door naar Porto. In het voorjaar van 2023 gaan we met de kinderen en kleinkinderen naar Reuver (Limburg) en zoeken we op het grootste voormalige bunkercomplex van Euopa naar herten en konijnen. We hebben dus nog volop plannen en willen voor 2023 ook weer wat met het zijspan gaan plannen. Voor nu proberen we gezond het najaar door te komen en hopen we dat de Corona uit jullie en onze buurt blijft. Happy Days, cheers Netty en Dick.

Actief sinds 07 Sept. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 77511

Voorgaande reizen:

14 Juni 2024 - 08 Juli 2024

Volg de Mol door Tsjechië.

01 Januari 2018 - 31 December 2023

Verrassende camperavonturen.

30 Mei 2016 - 31 December 2022

48 years of legend

02 September 2020 - 31 December 2020

Tour du jour 2020

23 September 2016 - 31 December 2020

Weekendje(s) weg

02 Februari 2020 - 09 Februari 2020

Lapland

13 Mei 2018 - 13 Mei 2018

Ierland-Wales 2018

12 December 2014 - 12 Februari 2015

Tahiti en New Zealand 2014-2015

29 Mei 2011 - 22 Juni 2011

Selamat Makan Indonesia 2011

14 September 2009 - 26 Oktober 2009

Down under 2009

Landen bezocht: